alexbanks 2012.02.16. 23:53

Adományozás

 

Néhány napja elhunyt az egyik munkatársunk. Kedveltem őt, ha nem is ismertem annyira, és sajnáltam, amikor meghallottam a hírt.

Az az apropója, hogy megemlítem ezt a dolgot, hogy a cég, ahol dolgozunk, a munkatárs halálakor adomány gyűjtésbe kezdett, és az ebből befolyó pénzt majd át fogja adni a férfi családjának. (Egy elvált felesége és két kisfia volt.) A cégünk viszonylag nagy, több mint hétszáz embert foglalkoztat, így van lehetőség rá, hogy lehetőleg minél nagyobb összeget gyűjtsünk össze, habár azt figyelembe kell venni, hogy nem mindenki ismerte őt, talán ha százan lehettek, akik nem csak látásból ismerték, és lehet, hogy csak azoktól kérnek pénzt, akik egy részlegen dolgoztak vele.

Nekem nagyon tetszik a kezdeményezés. Tavaly is meghalt valaki a cégnél, és akkor, ha jól emlékszem, úgy ezerötszáz font közüli összeg gyűlt össze. Az itt nem számít olyan soknak, de a temetést talán részben fedezi. A temetési árakkal sajnos egyáltalán nem vagyok tisztában, de úgy gondolom, hogy legalább félszer drágább, mint Magyarországon.

Az egyik munkatársunk a műszak kezdetekor magával hozott egy sebtében összeeszkábált karton dobozt, amelyet a tetején nyitva hagytak, és azzal járt körbe, és kért mindenkitől annyit, amennyire futotta neki. Az is tetszett, ahogy a közvetlen főnökünk a „briefing”, azaz a munkakezdés előtti gyűlésen elmondta, hogy mindenki annyit dobjon bele, amennyire futja neki, tehát nincsenek elvárások. Ha valaki csak egy fontot dob bele, az is jó, ha valaki többet tud, akkor az is. Nincsenek elvárások, és nincsen rosszallás, ha kevesebbed van.

Otthon szokás az ilyen, ha egy munkatárs meghal? A cég, ahol korábban otthon dolgoztam, jóval kisebb volt ennél, és csupa fiatal egyetemista és főiskolás dolgozott náluk, és soha nem halt meg egyetlen munkatársam sem, és így nem tudom, mi a szokás ilyenkor.

Ha van ilyen szokás annál a cégnél, ahol te is dolgozol, tetszik az ötlet vagy inkább nem annyira? És ha nincs, akkor szívesen vennél egy ilyen kezdeményezést? A komment ablakocskában tudasd a véleményed velem és a többiekkel.

A bejegyzés trackback címe:

https://halfmagyar.blog.hu/api/trackback/id/tr924121244

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása